Firma OKO została założona w 2005 roku. Celem działania jednostki jest kompleksowa opieka medyczna w zakresie okulistyki. Założycielami i właścicielami przedsiębiorstwa są – Agnieszka Panasik i Adam Trapkowski, specjaliści chorób oczu z długoletnim doświadczeniem w pracy klinicznej i szpitalnej.
Siedzibę powstałego na bazie spółki Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej OKO zlokalizowano pierwotnie w centrum Gdyni, przy ul. Abrahama 57, by umożliwić dostęp do takiego rodzaju usług okulistycznych, które do tej pory nie były osiągalne na terenie tego miasta.
Firma rozpoczęła działalność w październiku 2007 roku świadcząc początkowo jedynie porady prywatne, a od stycznia 2008 roku wprowadziła również do swojej oferty usługi finansowane w oparciu o kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia. Od tego momentu dla mieszkańców Gdyni i okolic stały się dostępne po raz pierwszy między innymi – badania angiograficzne narządu wzroku, nowoczesna diagnostyka jaskry w postaci badań GDX Pro i VCC oraz zabiegi laserowe wykonywane w niektórych powikłaniach cukrzycy, chorobach naczyniowych i jaskrze.
W październiku 2008 roku poszerzono spektrum usług o zabiegi wykonywane laserem neodymowym (usuwanie zaćmy wtórnej i zabiegi przeciwjaskrowe).
Od stycznia 2009 roku placówka stała się podwykonawcą Szpitala Św. Wincentego a Paulo w Gdyni w zakresie procedur tam niedostępnych (badanie FLA, laseroterapia), a także podwykonawcą min. NZOZ Oculus z Tczewa, NZOZ Pogórze z Gdyni czy NZOZ z Sopotu w zakresie badań USG. Obecnie naszymi partnerami medycznymi są także: Medicover, Polmed, Swissmed, Medica Polska, Ośrodek Diagnostyki Medycznej czy NZOZ Działki Leśne.
Od lipca 2010 działalność została przeniesiona do nowej siedziby na ul.Śląskiej 35-37 co pozwoliło w zdecydowany sposób poprawić warunki lokalowe (większe, klimatyzowane gabinety), komfort pracy i wygodę pacjentów.
Od poczatku roku 2013 zaczęły funkcjonować odpowiednio w styczniu Poradnia Okulistyki Dziecięcej a następnie w marcu Poradnia Otorynolaryngologiczna i w lipcu Pracownia Ćwiczeń Ortoptycznych i pleoptycznych roszerzając i uzupełniając prowadzona działalność.
W trakcie poszerzania usług o charakterze okulistycznym, proporcjonalnie wzrastała liczba współpracowników firmy OKO.
Obecnie z firmą współpracuje 20 lekarzy, trzy pielęgniarki, ortoptystka oraz pięcioro pracowników zajmujących się rejestracją.
Naszym podstawowym celem jest zapewnienie usług medycznych spełniających oczekiwania pacjentów i ich rodzin z zachowaniem przepisów prawa oraz z należytą dbałością o środowisko naturalne, poziom bezpieczeństwa i higieny pracy, jak też przy równoczesnym spełnieniu wymogów i wytycznych Ministerstwa Zdrowia oraz Narodowego Funduszu Zdrowia dbając jednocześnie o bezpieczeństwo informacji związanych z realizowanymi usługami. Polityka Zintegrowanego Systemu Zarządzania jest ściśle powiązana z naszym mottem:
Widzenie ostre i jasne, opieka, troska, życzliwość
Naszym celem jest:
zapewnienie pacjentom pełnej opieki medycznej na coraz wyższym poziomie,
tworzenie nowej jakości korzystania z usług medycznych,
tworzenie swobody dostępu do rzetelnej informacji o usługach medycznych,
stałe rozpoznawanie oczekiwań pacjentów,
stworzenie i utrzymanie sprawnego systemu opieki medycznej, opartego na kulturze współpracy, odpowiedzialności i wzajemnym zaufaniu,
dążenie do stworzenia wizerunku firmy jako stałego, odpowiedzialnego i ciągle rozwijającego się partnera na rynku usług medycznych.
Zadania Polityki ZSZ realizujemy poprzez:
otoczenie pacjenta i jego rodziny profesjonalną i troskliwą opieką zespołu poradni,
stałe podnoszenie kwalifikacji całego personelu,
unowocześnianie sprzętu medycznego i infrastruktury technicznej,
stworzenie centrum obsługi i informacji pacjenta,
systematyczne badanie satysfakcji klienta,
tworzenie silnej, stabilnej i nowoczesnej firmy, służącej ogółowi społeczności,
przyjazne funkcjonowanie w środowisku medycznym,
przestrzeganie przepisów prawnych i innych zobowiązań odnoszących się do zidentyfikowanych aspektów środowiskowych, zagadnień BHP oraz realizowanych procesów bezpieczeństwa informacji,
świadczenie usług i organizację prac ukierunkowanych na zapobieganie zanieczyszczeniom środowiska
i prowadzenie działań minimalizujących negatywne oddziaływanie na środowisko naturalne,
zapobieganie wypadkom przy pracy, chorobom zawodowym oraz zdarzeniom potencjalnie wypadkowym,
dążenie do stałej poprawy stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
tworzenie optymalnych warunków sprzyjających szybkiej poprawie zdrowia Pacjentów przy poszanowaniu ich godności i praw,
ochronę informacji dotyczących Pacjentów,
zapewnienie Pacjentom kompletnej i spójnej informacji o usługach naszej Organizacji,
ochronę informacji gwarantujących bezpieczeństwo świadczonych usług medycznych, realizację procesów biznesowych z wykorzystaniem nowoczesnych i bezpiecznych technologii informacyjnych;
właściwy dobór dostawców oraz kontrolowanie powierzonych im procesów informacyjnych,
przeprowadzanie cyklicznej analizy ryzyka związanego z bezpieczeństwem informacji,
monitorowanie skuteczności stosowanych zabezpieczeń oraz szybkiego reagowania na incydenty,
zapewnienie zgodności z wymaganiami prawnymi w zakresie ochrony informacji,
zapewnienie integralnej informacji do bieżącego funkcjonowania i rozwoju,
Wdrożony, funkcjonujący i wciąż doskonalony Zintegrowany System Zarządzania spełniający wymagania międzynarodowej normy ISO 9001:2008, ISO 14001:2004, PN-N 18001:2004 oraz ISO/IEC 27001:2013 jest pewnym
i gwarantowanym narzędziem dla realizacji przyjętej polityki i wynikających z niej celów działalności „OKO” – Staniewicz-Panasik, Trapkowski Spółka Jawna.
Właściciele zobowiązują się do spełnienia wymagań i ciągłego doskonalenia skuteczności Zintegrowanego Systemu Zarządzania.